De Haven

luchtfoto havenDe jachthaven van de watersportvereniging “Bergumermeer” is een moderne verenigingshaven met vaste ligplaatsen en veel ruimte voor passanten. De haven ligt in de route van midden Friesland naar het Lauwersmeergebied en de doorvaart naar Groningen (Duitsland).
De vele passanten die onze haven bezoeken (gemiddels 1600 aankomsten per jaar) genieten van de rust en de mooie omgeving van Burgum. Het onderhoud van de haven wordt verzorgd door vrijwilligers. Hier zijn we trots op en hebben we veel waardering voor. Het centrum van Burgum heeft een ruime keus aan winkels, horeca en overige voorzieningen en is op loopafstand (plm. 600 meter) van de haven te bereiken.

De haven van Burgum is gemakkelijk te bereiken vanaf het Prinses Margrietkanaal, komende vanuit westelijke richting ligt de haven ongeveer 150 meter na de brug van bakboordzijde. Komende vanaf het Bergumermeer ongeveer 150 meter voor de brug aan stuurboordzijde. Passanten die de haven van Burgum binnenvaren gaan na ongeveer 100 meter linksaf waara u na ongeveer 100 meter aan de rechterkant de meldsteiger aantreft. Hier kunt u ook  water tanken of gebruikmaken van het vuilwaterstation.  De havenmeester zal u een plaats toewijzen. Is de havenmeester niet aanwezig kunt u een plaats uitzoeken, eventueel in een box met een groen bordje. Graag aansluiten zodat ook volgende schepen een plek kunnen vinden.

Vanuit de haven is het een kleine  10 minuten lopen naar het centrum van het dorp. In dit centrum zijn diverse winkels en restaurants. De Schoolstraat en de Markt zijn gezellige straten om even te winkelen. De restaurants bieden genoeg variatie voor een eenvoudige maaltijd of een sfeervolle avond tafelen. Bij het havenkantoor en het begin van de haven vindt u plattegronden van Burgum.

Klik hier voor meer informatie over Burgum en omgeving.

Vervoer

Maak gebruik van de BURGUM MOBYL
voor maar € 1,- per rit p.p.

De havenmeester

Klik hieronder voor meer informatie.

TE HUUR

Op zoek naar een tijdelijke stalling voor uw boot? In het seizoen zijn er onoverdekte boxen te huur voor enkele dagen tot enkele weken.

Contact

Heeft u vragen of opmerkingen? Neemt u dan contact met ons op, via één van onderstaande mogelijkheden.

Bezoekadres:
WSV “Bergumermeer”
Burgumerdaam 51
9251 GC Burgum

Postadres:
WSV “Bergumermeer”
Burgumerdaam 51
9251 GC Burgum

Copyright © - Watersportvereniging Bergumermeer - Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer - Privacyverklaring

Webdesign + hosting